Marketing is connectie maken. Zodat de mensen voor wie jij van grote waarde bent (je doelgroep) weten dat jij bestaat. Zodat je ze kan helpen met een oplossing voor iets dat ze zelf niet kunnen of willen (je aanbod).
En voor connectie maken moet je uitreiken. De eerste stap zetten. En dat is wat veel ondernemers heel spannend vinden. Er komen allerlei innerlijke overtuigingen op, waardoor je besluit toch maar niet die post te plaatsen, die potentiële klant te bellen, of dat webinar te organiseren.
Herken jij deze belemmerende gedachten?
Wie zit er nou op mij te wachten?
Ze vinden me vast raar
Ze zullen wel denken: ‘Wat heeft zij van mij nodig?’
Ik mag hierin echt geen fouten maken, nog even perfectioneren
Zo zonde! Want wat jij te brengen hebt is zo waardevol voor je klanten. Tijd om die handrem op marketing eraf te halen. Want jij én je business verdienen het dat je een lekkere stroom aan klanten hebt, impact maakt met je mooie werk en het geld verdient waar jij naar verlangt.
Hoe doorbreek je deze blokkades?
Je hoofd gaat als een razende tekeer als jij iets gaat doen dat je spannend vindt. Daar hoef je niets tegen te doen. Dat is waarvoor je je hoofd hebt, die doet perfect haar werk.
Breng je energie van je hoofd naar je hart. Open je hart en voel wat onderstaande shifts doen met jouw energie, zodat je vol vertrouwen kan uitreiken naar jouw potentiële klanten.
1. Kom brengen in plaats van halen
Veel ondernemers zetten zichzelf in de ‘halen’-energie als ze naar buiten treden. Ze hebben nieuwe klanten nodig, ze voelen zich opdringerig omdat ze iets van de ander willen.
De intensiteit van je marketing gaat x10 als jij jezelf in de ‘brengen’-energie zet. Je bent een brenger! Met wat jij deelt, help je je doelgroep. Je komt waarde brengen. And so it is. Je werk doe je zo van nature dat je zelf niet meer goed ziet, hoe bijzonder het is.
2. Wees bereid de ‘nee’ te ontvangen
Wanneer je iets maakt of wanneer je iemand belt, wil je het goed doen . Op diepere lagen ben je bang om zelf afgewezen te worden. Maar stel je eens voor wat er gebeurt met de intensiteit van jouw marketing-acties wanneer je bereid bent een ‘nee’, kritiek of een vervelende opmerking te ontvangen. Die gaat x10!
3. Be committed, not attached
Wees toegewijd aan wat je creëert of aan wie je spreekt, maar niet gehecht aan het resultaat qua likes, goedkeuring of ‘ja’ van de ander. De meeste ondernemers denken tijdens hun marketing: ‘Wat moet ik zeggen, schrijven of doen om een ‘ja’ te krijgen?’ Die energie is voelbaar.
Deel met toewijding, open en oprecht met heel je hart. De energie in wat jij creëert, shift 180 graden. En naast de intensiteit van je belletje, post, video of nieuwsbrief, nemen ook jouw fun en voldoening x10 toe!
Marketing vanuit je hart is moeiteloos
Voel je de voorwaartse energie? Voel je het vertrouwen in jezelf? Jij kan dit! Marketing vanuit je hart is makkelijker dan proberen te voldoen aan een hokje waar je niet in past.
Breng naar buiten wat je van binnen voelt. Succes!
Wil jij hulp bij impact maken vanuit je hart?
1. Bestel gratis jouw ‘Pak-je Essentie’ waarmee je jezelf én je business naar je ware essentie brengt. Dé plek waar jij op je krachtigst bent, ware impact maakt en diep voelt wat je waard bent.
2. Vraag een HeartCore Clarity Call aan en we onderzoeken samen hoe ik je kan helpen.